طراحان وب غالباً با تمرکز بر روی موضوعات فنی از قبیل وایرهای سیم ، کد و مدیریت محتوا ، درباره روند طراحی وب فکر می کنند. اما طراحی عالی در مورد نحوه ادغام دکمه های رسانه های اجتماعی یا حتی تصاویر نرم و صاف نیست. طراحی عالی در واقع داشتن یک فرایند ایجاد وب سایت است که با یک استراتژی فراگیر هماهنگ است.


وب سایتهای خوب طراحی شده چیزی بیش از زیبایی شناسی ارائه می دهند. آنها بازدید کنندگان را به خود جذب می کنند و به مردم کمک می کنند تا محصول ، شرکت و مارک تجاری را از طریق انواع مختلفی از شاخص ها ، شامل تصاویر ، متن و تعامل فراگیر درک کنند. این بدان معنی است که هر عنصر سایت شما باید به سمت یک هدف مشخص کار کند.

اما چگونه می توانید به آن ترکیب هارمونی عناصر دست یابید؟ از طریق یک فرایند طراحی وب جامع که هم شکل و هم عملکرد را در نظر می گیرد.

 

برای من ، مراحل طراحی وب سایت به 7 مرحله نیاز دارد:

شناسایی هدف: در جایی که من با مشتری کار می کنم تا تعیین کند که وب سایت جدید برای دستیابی به چه اهدافی نیاز دارد. یعنی هدف آن چیست.
تعریف دامنه: هنگامی که اهداف سایت را می شناسیم ، می توان دامنه پروژه را تعریف کرد. به عنوان مثال ، چه صفحات وب و ویژگیهای سایت برای تحقق هدف و جدول زمانی برای ساختن آن ها نیاز دارد.
ایجاد نقشه سایت و ایجاد سیم فریم: با در نظر گرفتن دامنه مناسب ، می توانیم شروع به گودبرداری در نقشه سایت کنیم و تعریف کنیم که چگونه محتوا و ویژگی هایی که در تعریف دامنه تعریف کردیم با یکدیگر ارتباط دارند.


تولید محتوا: اکنون که ما یک تصویر بزرگتر از سایت در ذهن داریم ، می توانیم شروع به ایجاد محتوا برای صفحات مجزا کنیم ، همیشه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را در ذهن خود نگه می داریم تا به حفظ تمرکز صفحات روی یک موضوع واحد کمک کنیم. بسیار مهم است که شما برای انجام مرحله بعدی ما محتوای واقعی داشته باشید:
عناصر بصری: با استفاده از معماری سایت و برخی از محتوا در محل ، می توانیم کار خود را با نام تجاری visual شروع کنیم. بسته به مشتری ، این ممکن است قبلاً به خوبی تعریف شده باشد ، اما شما همچنین ممکن است سبک بصری را از پایین به بالا تعریف کنید. ابزاری مانند کاشی های سبک ، مادربردهای روبرو و کولاژهای عناصر می توانند در این فرآیند کمک کنند.


تست: در حال حاضر ، شما تمام صفحات خود را دریافت کرده اید و نحوه نمایش آنها را به بازدید کننده سایت تعریف کرده اید ، بنابراین وقت آن است که مطمئن شوید که همه اینها کار می کنند. مرور دستی سایت در دستگاه های مختلف با خزنده های سایت خودکار را ترکیب کنید تا همه چیز را از موضوعات مربوط به تجربه کاربر گرفته تا لینک های شکسته ساده مشخص کنید.
راه‌اندازی: هنگامی که همه چیز به زیبایی کار کرد ، زمان آن است که برنامه ریزی و اجرای راه اندازی سایت خود را انجام دهید! این باید شامل برنامه ریزی هم راهبرد زمانبندی و هم راهبردهای ارتباطی باشد - یعنی ، چه زمانی راه اندازی می شوید و چگونه به جهانیان اطلاع خواهید داد؟ پس از آن ، زمان آن رسیده است که حباب ها را بشکنید.
اکنون که ما این روند را تشریح کردیم ، بیایید هر مرحله را کمی عمیق تر بدانیم.

فرایند طراحی وب در 7 مرحله ساده

برای طراحی ، ساخت و راه اندازی وب سایت خود ، لازم است این مراحل را دنبال کنید:

1. شناسایی هدف
 

تام کروز به من کمک کند تا به شما کمک کند gif
مرحله اولیه همه چیز در مورد درک چگونگی کمک به مشتری است.
در این مرحله اولیه ، طراح باید هدف نهایی طراحی وب سایت را معمولاً با همکاری نزدیک با مشتری یا سایر ذینفعان مشخص کند. سؤالاتی برای کشف و پاسخ در این مرحله از طراحی و فرآیند توسعه وب سایت شامل موارد زیر است:

  1. سایت برای چه کسی است؟
  2. انتظار دارند چه چیزی در آنجا پیدا یا انجام دهند؟
  3. آیا هدف اصلی این وب سایت اطلاع رسانی ، فروش (تجارت الکترونیکی ، شخصی؟) یا سرگرمی است؟
  4. آیا وب سایت نیاز دارد پیام اصلی یک مارک را به وضوح منتقل کند ، یا اینکه بخشی از استراتژی گسترده تر مارک تجاری با تمرکز منحصر به فرد خود است؟
  5. در صورت وجود ، چه سایتهای رقیبی وجود دارد و چگونه باید از این سایت الهام گرفته شود / متفاوت از این رقبا؟

این مهمترین قسمت از هر فرآیند توسعه وب است. اگر به این سؤالات به طور خلاصه پاسخ داده نشود ، کل پروژه می تواند در جهت اشتباه راه اندازی شود.

ممکن است نوشتن یک یا چند هدف مشخص مشخص یا خلاصه یک بند از اهداف مورد نظر مفید باشد. این به شما کمک می کند تا طرح را در مسیر درست قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که مخاطبان هدف وب سایت را درک کرده اید ، و دانش کاری در مورد رقابت را توسعه داده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مرحله طراحی ، "روند طراحی مدرن وب: تعیین اهداف" را بررسی کنید.

ابزارهای مرحله شناسایی هدف وب سایت

 

  • مخاطبان مخاطب
  • خلاصه خلاق
  • رقیب را تجزیه و تحلیل می کند
  • ویژگی های برند

2. تعریف محدوده

یکی از شایع ترین و دشوارترین مشکلات پروژه های طراحی وب ، خزش دامنه است. مشتری با یک هدف در ذهن خود تعیین می کند ، اما این به تدریج در طی مراحل طراحی گسترش می یابد ، تکامل می یابد ، یا تغییر می کند - و نکته بعدی که می دانید ، شما نه تنها یک وب سایت طراحی می کنید ، بلکه یک برنامه وب نیز ایمیل می کنید. ، و اعلانات را فشار دهید.

این لزوما برای طراحان مشکلی ندارد ، زیرا اغلب می تواند منجر به کار بیشتر شود. اما اگر انتظارات افزایش یافته با افزایش بودجه یا جدول زمانی همراه نباشد ، این پروژه می تواند به سرعت کاملاً غیرواقعی شود.